2006-01-19

Fantastisk träff i Hageby

Idag har jag varit i Hageby tillsammans med Mauricio Rojas och José Kimenga. Det var fantastiskt bra. Härlig diskussion! Tidningarna kommer säkert vinkla det så att Hagebyborna inte håller med oss, men vad jag personligen tror det handlar om är de blir arga när man säger dåliga saker om Hageby. Och det är bra! Det kämpaglöden kan välta berg.

Dessutom var det många som efteråt instämde helt i vår beskrivning, men dessa är det inte lika kul att skriva om i tidningarna.

Men återigen, fantastiskt rolig kväll. Det blir mer sånt, det lovar jag!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Går det att låta mer nedlåtande?

Anonym sa...

Jag var där
Allt Ni sa var inte bra, bland annat att ni vill att man skall göra om hyresrätter till bostadsrätter, snacka om att bilda ett a och b lag i Hageby.

Anonym sa...

Jag vill fråga Rojas och Kimenga om er avsikt är att låta så högfärdiga och märkvärdiga som ni faktiskt låter när ni uttalar er om Hageby. I området finns många små lägenheter som bebos av pensionärer. Om ni anser att pensionerna är för låga, gör något åt det i stället. Vad menar ni med att det skulle göras bostadsrätter? Kommer de pensionärer som inte har egna besparingar att få lån till dessa eller är det meningen att de ska sälla sig till övriga hemlösa. Jag bor själv i Hageby sedan 1½ år. Jag trivs jättebra i området. Vilka är det ni menar som förstör? Klarspråk grabbar för vi som hyr känner inte igen oss och vårt område.