2006-01-09

Första dagen på jobbet

Nu när jag har kommit hem och hunnit sätta mig ner så är det ändå svårt att samla alla intryck. Jag kände mig otroligt ödmjuk i morse när jag kom till jobbet, rådhuset är en pampig byggnad och Norrköpings stolta arv känns ärofyllt att få förvalta. En känsla svår att beskriva, men fy fasen vad kul det här ska bli! Jag vet inte hur länge det varar, efter valet kan jag vara utan jobb, men jag tänker göra mitt absolut bästa fram till dess.


Tidigare har politiken fått stångats med allt annat som ska göras, nu kan jag göra det jag är mest intresserad av på heltid, min hobby har blivit mitt jobb. Det är så här hockeystjärnor måste känna, haha. Dock tycker jag det var lite dåligt med folkmassor ute på Tyska torget som hälsade mig välkommen. Skämt å sido, att få jobba med demokrati, finare än så kan det väl inte bli.

Att jag är överväldigad märker ni säkert, och jag hoppas den känslan kommer finnas kvar.

Lite kul var det på morgonen när jag precis hunnit sätta mig i stolen inne på mitt kontor, då ringer telefonen. Jag svarar och Mikael Sönne på NT presenterar sig. "Ska du kolla att jag är på jobbet?", undrar jag. "Ja, vi måste hålla koll på er," kontrar han. Sönne kom sen ute och gjorde en intervju, som jag förmodar ni kan läsa i tisdagens NT.

Efter borgerliga förmöten på morgonen och intervjun med NT så var det kommunstyrelse på eftermiddagen. Ganska intressant, och ungefär som jag väntat mig. Lite mer om det imorgon.

Inga kommentarer: