2006-02-18

Årsmötestalare om Leijonborgs bok

Johnny Munkhammar är årsmötestalare vid folkpartiet Norrköpings årsmöte 4 mars. Innan han åkte till Washington, D.C., där han stötte på Pär Nuder i Vita huset så läste han Lars Leijonborgs bok Global utmaning.

En kort kommentar hittas på munkhammar.org:

"Det är bra att en ledande politiker tror på den intellektuella analysen och på fakta och därmed ger ut en bok, inte bara bryr sig om soundbites. Det är också bra att han försöker föra i det bredare globala och långsiktiga perspektivet i en annars instängd och detaljfokuserad inrikesdebatt."

2 kommentarer:

Anonym sa...

Käre amerikofil, nu är jag djupt besviken. Dina annars så insatta analyser av amerikansk politik har här gjort en riktig grundstötning. Munkhammar skriver mycket riktigt om sitt möte med Nuder, men inte i Vita Huset som du påstår, utan utanför the Treasury. Skärpning, du vet väl vad som ryms i Vita Huset?

Mathias Sundin sa...

Jag är nördig det är jag, men inte så nördig att jag vet exakt var alla grejor ligger i Washington. Tack för upplysningen dock, jag ska skaffa mig en bra karta över staden och det vita huset och lära mig =)