2006-10-21

Nästa säsong tar vi guld, morsan

I ett regnigt Norrköping spelade idag IFK sista matchen för säsongen mot redan nedflyttningsklara Qviding. Det var en riktigt trevlig tillställning (5-1), IFK har ju spelat suveränt sedan det blivit klart att man missar Allsvenskan. Fem nya mål idag gör det till 14 mål på tre matcher.

Nya islänningen Gardar Gunnlagsson gjorde ett äkta hattrick och slitvargen och min personliga favorit Stefan Thodarsson fick också göra ett. Viktiga Eirik Dybendal gjorde det femte målet.

Det var blött och halt i gräset, vilket jag personligen noterade på vägen hem. På väg nerför en liten gräsbacke försvann plötsligt fötterna under mig. Mobilen flög fem meter åt ena hållet och paraplyet fem meter åt andra, jag själv landade tungt på ryggen mitt i leran. Kanske en talande bild för IFKs säsong. Men, nästa säsong tar vi guld, morsan.

Inga kommentarer: