2007-01-02

Ja, ta chansen folkpartiet

Jag både håller med och inte håller med Widar Andersson i dagens Folkbladet. Han tror att Lars Leijonborg snart kommer avgå, det tror inte jag. Så tycker han att när vi byter partiledare att vi då borde ha en medlemsomröstning i partiet - där håller jag helt med!

Widar skriver:

"På det senaste landsmötet fastslogs att partiet vid landsmötet i höst skall fatta beslut om huruvida Leijonborgs efterträdare skall väljas av medlemmarna eller inte. Jag hoppas att fp tar chansen att ta ledningen i förnyelsen av de svenska partiernas arbetsformer."

Och den motionen skrevs av undertecknad, som jag ska följa upp på höstens landsmöte. Den fick ett positivt men något undvikande svar från partistyrelsen. Man lovade dock att komma med förslag på medlemsomröstning till årets landsmöte.

Ett starkt bidragande orsak att jag tog steget och blev medlem i folkpartiet var just utvecklingen av partiet, att man till exempel lät Mauricio Rojas stå på en fp-lista utan att vara medlem i partiet. Den sortens nytänkande gillade jag.

Inga kommentarer: