2007-03-12

Olycklig DN-artikel

Jag har inte mycket förståelse för Erik Ullenhags artikel i dagens DN. Mats Knutsson sa i SVT på morgonen att han representerar hela folkpartiet. I formell mening gör han det, men mina åsikter är det inte som han framför.

Folkpartiet behöver bli ett bredare parti med starkare idéutveckling (som Ullenhag också satt igång), men vi blir inte bredare på att döma ut vissa grupper av liberala. Alla från socialliberala till nyliberala måste få rum i folkpartiet. Erik Ullenhag skrämde just bort många av dem till centern.

UPPDATERING kl 14.08:
Vad tycker min kollega i Eskilstuna? Tja, ni kan väl gissa utfrån rubriken på inlägget: Nej, nej, nej, nej, nej.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Håller med fullständigt. Står fp för det Ullenhag säger är man alltså för egen del redan mer eller mindre halvvägs in i centerpartiet... Vet inte var Mr Ullenhag fått luft ifrån till detta blajande, men mångas förtroende för den mannen måste numera vara intet.

magister nyman sa...

Instämmer i det du skriver, liksom i Jörgens kommentar. Är oroad över Folkpartiets nya kurs, om det här är ett tecken. Jag kände oro redan när Ullenhag valdes, eftersom jag följt hans åsikter i Upsala Nya Tidning, och glatts åt att han missade riksdagsplatsen. Och så kommer han in den här vägen...

Anonym sa...

Jag delar din uppfattning, jag börjar känna mig en smula främmande inför diverse signaler från Fp. Fp:s grundläggande slogan, "Det är du som skall bestämma!", tycks få allt mindre betydelse när ledande folkpartister väljer var man skall lägga tyngden i sina utspel. Det är en smula oroande.

Anonym sa...

to: norrkoping@centern.se

Hej, hoppas ni efter detta kanonval får besätta en av oppositionsrådsposterna. C är ju numera större än Fp! En sansad centerpartist är nog i de flestas ögon att föredra framför folkpartisten Sundhin som mest gjort sig känd för två saker: -att mobba ut äldre kvinnor ur sitt eget parti, samt för spektakulära utspel i lokalpressen som gjort honom till den minst kryssade politkern och som troligen kostade alliansen segern i Norrköping...

mvh
L-Å Lindqvist




> Tack för brevet. Jag har varit bortrest på semester och inte läst ditt
> brev förrän nu. Du har så rätt tycker jag, men än har jag inte hunnit ta
> reda på hur långt förhandlingarna kommit. Vi får se.
>
> Hälsningar
>
> Inga Maj Lundmark