2007-03-20

Två ministrar, en dag

Idag har det varit kommunstyrelse hela dagen ute i Getå. Genomgång av årsredovisningen allmänt och specifikt för några nämnder. Väldigt intressant men man blir rejält mör i skallen vid dagens slut. En kort reflektion är att vi måste satsa på kärnverksamheten, och på personalen.

Imorgon kommer jag åka som en skottspole mellan Norrköping och Linköping. Först på morgonen åker jag med Lars Stjernkvist till Linköping för att äta frukost med integrationsminister Nyamko Sabuni. Hon är i Östergötland idag och imorgon och sover över hos landshövdingen inatt, därav frukostmötet imorgon.

Sen bär det av hem till Norrköping för ett möte med gymnasieutredaren Anita Ferm. Hon som ska slipa detaljerna kring den nya gymnasiereformen 2009.

Direkt när jag är klar med det åker jag tillbaka till Linköping för en lunch med skolminister Jan Björklund.

Vad jag ska göra på eftermiddagen står ännu skrivet i stjärnorna.

Inga kommentarer: