2007-07-08

Klimatexpert Leonardo di Caprio

Igår på en bar i Norrköping (en ny, riktigt fräsch bredvid hotel President) såg jag lite från Live Earth-galan. Som tur var utan ljud, innehållet framgick ganska tydligt ändå. In på scenen stiger filmskådisen Leonardo di Caprio och babblar en stund, jag förmodar om hur viktigt det är att ta hand om klimathotet. Jag vet inte hur det är med er, men jag blir mest förbannad. Här ska nån Hollywood-skådis vars enda egenskap är att han ser bra ut och kan skådespela (påstår en del) servera mig moralkakor, på en gala som sänds 22 timmar i den statliga televisionen.

Andres Lokko lustmördar alla rockartister turned klimatexperter:

"En av de allra vanligaste frågorna jag får som rockjournalist är hur man stoppar växthuseffekten. Man stoppar den givetvis med rock."

"Det är ju ett välkänt faktum att rock alltid har varit det absolut effektivaste botemedlet för precis allt som någonsin drabbat mänskligheten. Genom århundraden har rocken på egen hand utrotat alla former av apartheid, aids, barnarbete och världssvält."

"I den broschyr som skickats till samtliga hushåll framgår det klart och tydligt att för varje tv som stängs av medan Live Earth pågår kommer FN personligen att skjuta en delfin i huvudet."

Hihi.

Hittat hos dyslesbisk.

Inga kommentarer: