2007-08-06

Back to work

Dags att börja arbete på riktigt den här vecka. Inte speciellt många möten inbokade. Ikväll är det länsförbundets styrelse och imorgon träffas vi som är ombud till landsmötet och ska börja prata ihop oss. Jag ska skriva några debattartiklar, har hållit mig lugn hela sommaren. Så lite ringande, mailande och snacka lite sommar med kollegorna i korridoren som jag inte sett till på ett tag.

Tydligen ska det vara sol ute. Får ta med mig motionsläsandet ut och hitta en plats i solen.

Ser att pigga Simon Omekanda får spela från start ikväll borta mot ÅFF. Kul för honom, men jobbigt att Gardar Gunnlagsson fortfarande är skadad. Han syns inte så mycket i matcherna men han gör många mål. Ännu värre är att Thordarsson har problem med sina revben, men han startar säkert ändå.

För åtta minuter sedan, kl 8.15, för 62 år sedan släpptes den första atombomben över Hiroshima. Jag skrev mitt specialarbete på gymnasiet om bomberna och deras effekt. Det finns många skrämmande och märkliga historier. Mönstret från kläder som brände fast i huden och en man som slungades av ett tak och landade säkert flera meter längre ner när en uppvind fånga upp honom.

Inga kommentarer: