2007-08-24

Jag tänker bakvänt

Widar Andersson, politisk redaktör på Folkbladet, tycker att jag tänker bakvänt. Det handlar om kommunens nya näringslivsdirektör. Jag har skickat in ett svar som börjar så här:

Widar Andersson tycker att jag tänker bakvänt när jag vill att kommunens näringslivsdirektör ska ha erfarenhet från näringslivet.

Kan också påpeka att Norrköping ligger på plats 246 av 290 när det kommer till "kommunala tjänstemäns attityder till företagande", i Svenskt Näringslivs ranking.

Läser i NT att Hästgymnasiet är igång. Härligt!

Dagen kommer ägnas mycket åt landsmötet. I morgon har vi minilandsmöte i Linköping där folkpartisterna i Östergötland kan påverka oss ombud hur vi ska rösta i de över 500 motionerna. Jag har några motioner ytterligare att läsa igenom och bestämma mig för vad jag ska nämna i min korta presentation.

Mats Turesson har en artikel inne i Corren idag. Det är samma som publicerades i NT för ett litet tag sedan, men väl värd att läsa ändå.

Där kan vi läsa att Alliansen i Linköping inför skriftliga omdömen, så nära betyg man kan komma, från femman redan nästa år. Klockrent!

I går kväll var far på besök för att fira bror som fyllde år. Vi försökte fika på Te & Kaffe-companiet men det var fullproppat och varmt som attan. Härligt område, nyutvecklade Knäppingsborg. Blir nog ett nytt försök till fika där idag. Sen käkade vi på Carl Johan. Jag har inte varit där innan trots att jag hört mycket positivt om stället. Stolen jag satt på var smutsig och höll knappt ihop, men käket var helt okej och sällskapet bra.

3 kommentarer:

Lennart Nilsson sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Lennart Nilsson sa...

Kom gärna på studiebesök till en viss kommun i östra Stockholm:
http://www.svensktnaringsliv.se/fragor/lokalt_foretagsklimat/article29868.ece

När det gäller kommunala tjänstemäns attityder ligger vi visserligen "bara" på 28:e plats, men det är ändå skyhögt över någon annan av Sveriges 20 största kommuner (nästa är Jönköping på 56:e plats).

Mathias Sundin sa...

Moderaterna har pratat med Erik Langby om att boka in ett besök från vår allians med er. Hör av mig när något börjar utkristallisera sig.