2007-10-07

10 kilo mindre!

I juni vägde jag 87 kg, precis 20 kg mer än när jag gick ut gymnasiet. Den toppningen fick mig att tänka till. Det kunde helt enkelt inte fortsätta så här. Därför började jag äta annorlunda. Mindre pasta, bröd och potatis. Jag skar bort nästan allt godis och blev efter några veckor av med sockersuget. Nu knappt fyra månader senare har alltså 10 kg försvunnit. I morse prickade jag 77 kg. Jag har försökt ställa om mitt ätande på ett sätt som jag kan hålla resten av livet, inte bara under en bantningskur. Nu är jag inte alls hungrig på samma sätt som tidigare. Jag äter inte extremt nyttigt utan framförallt mindre. Färre snabba kolhydrater gör att hungern inte alls slår till lika snabbt. Känns så klart oerhört skönt. Man känner sig fräschare och helt naturligt lättare.

Dagen har gått i en hyfsat stilla lunk. Knallade ner till jobbet på förmiddagen och jobbade ett par timmar. Sedan Arsenal - Sunderland hemma hos brorsan. Efter det satt Erik och jag och planerade vårt lilla företagsprojekt i Afrika. Återkommer om det när jag skriver lite om Swedfund.

Nu väntar jag på debatten mellan Fredrik Reinfeldt och Mona Sahlin. Det ska bli intressant vad hon har att komma med och hur hon försvarar höjd skatt för låginkomsttagare. Hittills har jag inte kunnat se en statsminister i Mona Sahlin, som jag kunde göra i Göran Persson, trots våra olika åsikter. Sahlin uträttade nada som minister, men hon är duktig på att prata och framstå som vanlig medelsvensson. Men vill vi ha en medelsvensson som statsminister?

Anders Borg förklarar regeringens politik i DN i dag. Det är något regeringen måste göra oftare. Bra jobbat Borg.

Inga kommentarer: