2007-10-30

Dags att ta klimathotet på allvar!

I NT kan man läsa att ökad temperatur kan leda till ölbrist!

Hur som helst så är jag tillbaka efter ett ganska kort men bra besök på Hamnbrohemmet. Jag träffade chefen Anders Hultman och vi pratade igenom verksamheten. Bland annat var det kul att höra att kommunen nu ska anställa tre så kallade case managers som ska jobba med människor som har dubbeldiagnos, alltså både missbruks- och psykiska problem. Detta var något som vi drev igenom i budgetförhandlingarna hösten 2006 och fick med pengar till i socialnämnden och vård- och omsorgsnämnden. Kul att sedan följa de abstrakta budgetsiffrorna ända fram till verklig verksamhet som hjälper människor.

Jag ska tillbaka till Hamnbro om ett tag och kolla runt i deras lokaler och träffa några av de boende.

I kväll har jag faktiskt inga möten alls inbokade så jag ska ta mig till gymmet för typ andra gången i mitt liv. Hade förvånansvärt lite träningsvärk efter första gången. Försökte strecha ordentligt efteråt och inte ta i alltför mycket. Man vill ju ha lite träningsvärk, men inte så man inte kan röra sig.

1 kommentar:

Lennart Nilsson sa...

Satan! Kan det vara så illa?!
Nu förstår jag äntligen varför KD kämpar för lägre bensinskatt, helt klart en pingstiskonspiration. Och Bush är ju nykter alkoholist...