2007-10-21

Första generationen efter muren

I dag går Polen till val och för första gången får en generation födda efter Berlinmurens fall rösta. Tänk vad snabbt det har gått ändå. Polen brottas med en hel del problem fortfarande men är nu både medlemmar i NATO och EU. Nu får de ungdomar som föddes 1989 rösta i fria val. Häftigt.

Jag har inte sett några undersökningar under veckan men tidigare hade de liberala partierna övertaget. Det verkar som om Kjell Albin Abrahamsson tror att valet kommer gå in den riktningen också. Det nuvarande partiet Lag och rättvisa är ingen höjdare och jag hopppas de röstas bort.

På förmiddagen har jag sålt min lägenhet och ska nu ner till Rådhuset och jobba en stund. Vi har KF-grupp i morgon och lite annat jag måste fixa inför veckan. Måste komma ihåg att ringa mormor och tala om att mamma har överlevt resan till Turkiet. Hon blir alltid så orolig när vi reser någonstans och vi far, helt utan hänsyn, runt en hel del.

Inga kommentarer: