2007-10-16

Gemensamt KS

Efter lunch hade vi gemensam kommunstyrelse med Linköping, denna gång i Norrköping. Ämnet för dagen miljö samt en rapport om hur utvecklingen förbättras inte minst genom att knyta ihop våra två kommuner arbetsmarknadsmässigt. Miljödelen handlade om en gemensam klimatvision och utvecklingen av ett miljötekniskt centrum. Förutom redovisningarna fick jag vi chansen att prata med våra kollegor i Linköping. Den biten är lättare sedan vi känner varandra bättre från resan i Europa. Förutom det vi lärde oss om resecentrum gav den resan nog en hel del i förbättrat samarbete. Sist men inte minst fick jag chans att prata lite flygplats med min goda kollega Bengt Olsson (fp). Han passade dessutom på att bjuda in mig till hockey. Inte illa!

I kväll har vi styrelsemöte i partiet. Jag har som vanligt varit sen med att skicka ut dagordningen. Är så himla dålig på sådan detaljer. Den har varit klar i över en vecka, men jag har inte kommit mig för att skicka ut den. Min assistent hjälper mig med sånt på jobbet, men det är här partiarbete det får jag sköta själv.

Inga kommentarer: