2007-11-18

Stalinister mot antifeminister

Per Gudmundson är rolig och träffsäker i SvD:

”Jag ser mig lite som en storasyster som håller pojkarna i öronen.” Så har Mona Sahlin beskrivit sitt förhållande till miljöpartiets Peter Eriksson och vänsterpartiets Lars Ohly (DN 13/10). Kanske skulle hon fått bättre effekt om hon hållit dem i läpparna istället.

Skolfrågan är bara ett exempel där det råder fullt krig. Ohly har tagit fram storsläggan, och hävdat att miljöpartiet ”helt och fullt” skriver under på den kristdemokratiska skolpolitiken (DN 10/11). Vilket är det näst värsta en vänsterpartist kan föreställa sig.

Tidigare handlade det om något annat, och då sa Peter Eriksson att vänsterpartiet är ”gammaldags och bakåtsträvande”, och att det är ”något som är lite konstigt” med Ohly (SvD 9/10). Och dessförinnan sa Ohly att miljöpartiet bedriver en ”antifeministisk politik” (P1 Morgon 17/9). Vilket alltså är det värsta en vänsterpartist kan föreställa sig. På detta svarade Eriksson att vänsterpartiets arbetsmetoder är ”stalinistiska”, vilket är det värsta vem som helst kan föreställa sig. Om Sahlin menar att hon har ett fast grepp om pojkarnas öron måste de ha tänjts ut under hösten."

Jag har ägnat dagen åt att rensa i mitt förråd i källaren. Ska ju flytta om ett par veckor. Det tar sin lilla tid eftersom man hela tiden hittar massa kul gamla grejor som inte minns att man hade. Läste flera historier jag skrivit under mellanstadiet och gamla grammatikprov från nian. Hjälp vad mycket grammatik jag kunde på den tiden. Hittade ett par gamla kärleksbrev också, till mig! Inte illa.

Ska rådda lite ytterligare med flytten, sen ner på stan för att gymma en stund. Efter det blir det nog Rådhuset en stund. Är ju KF i morgon som behöver förberedas.

Inga kommentarer: