2007-11-21

Tak över ståplats

På KF frågade jag lite elakt Mattias Ottosson om han tänkte stå i regnet på ståplats eller sitta i en loge, när Parken är ombyggd. Det är nämligen så att läktaren som kallas Berget inte byggs om. Där i dag ståplats och inget tak. Jag hade inte förväntat mig något svar, och fick det inte heller. I dag ser jag dock i NT att man funderar på någon sorts ståplats på ombyggda Parken. Oklart om det gäller först när hela arenan är ombyggd eller bara delar. Låter bra hur som helst.

Jag ser också i Folkbladet att Widar Andersson lyfter fram sängkammarpolitiken där makarna Rita och Hans Lundin är ordförande för Idrottsparken respektive IFK Norrköping:

"Situationen förbättras heller inte av att den nuvarande kommundirektören Björn Johansson tidigare har varit ordförande i IFK Norrköping. Relationerna mellan kommunen och fotbollsklubben behöver vädras ut, rätas upp och bli mer korrekta."

I eftermiddag ska jag besöka KomJobb, en arbetsmarknadspolitisk åtgärd som riktar sig till långtidsarbetslösa som är över 40 år. Men nu måste jag jobba lite innan dess.

Inga kommentarer: