2007-12-19

Höjdens äldreboende och lite glögg

Mitt besök på Höjdens äldreboende i går var, precis som alla andra besök, oerhört intressant. Jag är medveten om att jag är tjatig, men det är otroligt roligt med dessa besök. Som vanligt, också, engagerade medarbetare som brann för sitt jobb.

I måndags i KF pratade vi om personalpolitik och jag sa då bland annat att en välskött ekonomi är grunden för att få en nöjd personal. När de slipper stora besparingar kan de fokusera på sitt arbete - och blir då självklart nöjdare. Cheferna på Höjden framförde precis samma analys.

Därför blir jag orolig för framtiden när vi nu ser hur kommunen girar vänsterut och en vänsterpartist leder vård- och omsorgsnämnden. Vänsterkoalitionen har börjat missköta ekonomi, de tömmer kassakistan och sparar inte i ladorna när tiderna är goda. Det kommer slå mot verksamheten.

Efter Höjden bar det av till NT för fotografering. Hann precis hämta upp mina nya glasögon innan. Ni får titta i NT i mellandagarna för att se hur jag ser ut i brillor.

På kvällen hade vi en rasande trevlig julavslutning i folkpartiet. Anders Magnusson, vår eminente munskänk, ledde en glöggprovning (jag gissade alla tre rätt) och Niklas Frykman pratade liberalism. Blev en intressant diskussion. Sen åt vi julmat och umgicks. Härmed utnämner jag folkpartiet till Norrköpings trevligaste parti!

I dag ska jag prata på båda manifestationerna mot våld, få möbler till min lägenhet och skramla för Frälsningarmén under lunchen.

Inga kommentarer: