2007-12-31

Same procedure as last year?

Nja, inte riktigt. Jag har aldrig firat nyår på resande fot. Men nu sitter jag här på väg till USA för att följa presidentvalet. Det är rekordjämnt i båda partierna och rejält spännande. Jag flyger i morgon bitti först till Chicago och byter där till inrikesflyg till Manchester. En stad i ungefär Norrköpings storlek i lilla delstaten New Hampshire.

Dagen därpå, den 2 januari, ska jag i min hyrda bil försöka hitta fram till ett kampanjmöte med John McCain, den enda kandidat som just nu kampanjar i NH. Alla andra är i Iowa som röstar den 3 januari.

Eventuellt medverkar jag samma dag i Studio Etts första timme, 16.16.45. Just för att prata om amerikanska valet.

Jag kommer skriva lite här på bloggen, men vill ni följa valet mer i detalj rekommenderar jag min andra blogg, www.amerikanskpolitik.se.

Gott nytt år!

2 kommentarer:

fatima sa...

Ååhh, vad spännande! Jag blir riktigt avundsjuk!
Gott Nytt År!

Mathias Sundin sa...

Ja, det är fantastiskt skoj. Tack detsamma!