2007-12-18

Tomten är redan här!

I morse hade vi traditionsenlig julfrukost tillsammans med internbanken som vi delar korridor med här på Rådhuset. Gröt, skinksmörgås, lussebulle och pepparkaka gör att jag nu sitter här och jäser. Inte van att äta frukost alls.

Kommunens finansdirektör en sen kväll? Nej, tidig morgon.

Farbror Tomten besöker den snälla opposititionen.

Björn hade med sig julslipsar som han får varje år av sin svärmor. Min blinkade inte men spelade en trudelutt om man tryckte på den. Stämningen var med andra ord på topp.

Vi blev mäkta förvånade när tomten stegar in i rummet och börjar dela ut julklappar. Vem det var har jag ännu inte listat ut. Den riktiga förmodligen.

Så tackade vi av vår tidigare assistent Åsa som nu börjat jobba lite närmare hemmet i Katrineholm. Hon saknade oss sa hon, och vi saknar henne. Även kristdemokraterna byter politisk sekretare där Ingrid slutar. Hon är en klippa som varit med länge i kommunpolitiken.

Vid tio ska jag besöka Höjdens äldreboende. Efter det lunch med Mats Turesson. Sen kanske jag äntligen får lite möbler till nya lägenheten och i kväll är det julavslutning för folkpartiet. Niklas Frykman, gruppledare (fp) Eskilstuna, kommer och pratar liberalism. Sen ska vi prova glögg och äta julmat. Eller kanske provar vi glöggen först så debatten blir livligare.

Inga kommentarer: