2008-02-02

Lugn helg

Jag har hela vecka trott att min helg är fullproppad med saker jag måste göra. Visst finns det en hel del, men inget som är schemalagt vilket är skönt. Ska framförallt se till att få lite skrivet på en rapport om amerikansk politik.

Göran Persson sa till Fredrik Reinfeldt att svenska folket inte skulle betala hans städning. Grovt vilseledande såklart. Men nu har han och Anitra själva ansökt om "pigavdrag". Den killen skiter verkligen fullständigt i både partiet och sitt eget eftermäle.

Kul och trevlig invigning i går av Second Chance School. 60-80 % av de som går där får riktiga jobb. Mycket bra facit. Pratade med flera stycken fd elev som nu hade jobb och vars liv hade kommit på rätt köl.

Göran Ekman skriver i NT idag om flumskolan. Göran är en gammal lärare till mig från lärarutbildningen. Riktigt, riktigt bra lärare. Jag ska skriva ett svar till honom. Tycker han ser motsättningar som inte finns. Varför skulle lust och nyfikenhet stå mot tydliga förväntningar, utvärdering och stöd?

Inga kommentarer: