2008-03-12

Sång på morgon, sång på kväll

Min dag började och slutade med sång. I morse sjöng jag och Jörgen Rundgren för vår assisten Ewa som fyllde år. Det var ljuva toner, det vill jag lova...

Efter lite jobb och en eftermiddag på De Geer-gymnasiet med gymnasienämnd (utan sång) avslutade jag i Djäkneparksskolans matsal. Där hade bostadsrättsföreningen Trasten årsmöte. Folkisen Åke Bjurhamn är ordförande och bad mig sitta årsmötesordförande. Som fikaunderhållning sjöng Claes-Göran Hederström. Det vet ni vem det är? Inte. Om jag säger "Det börjar verka kärleken banne mig" då? Ja, då vet ni. Classe Hederström. Ser på Wikipedia att det är 40 år sedan han vann melodifestivalen med den.

Rysligt trivsamt var det i alla fall. Nu ska jag hänga upp tvätten.

Just ja, IFK-biljetter har jag fått tag i idag. Tack vare min kära bror.

Inga kommentarer: