2008-04-09

Debatt och diskussion

Det var en väldigt rolig diskussion slash debatt igår på Arbetets museum. Jag diskuterade hur mycket elever ska få bestämma i skolan tillsammans med tre gymnasieelever. Läs artikeln i NT. Det blev inte bara stillsam diskussion utan också debatt. Vi hade i en del frågor helt motsatta åsikter.

Jag tycker det är viktigt att lärararna och personalen är den som tillslut ska fälla avgörandet. Som jag sa i debatten: Bra lärare ska lyssna på vad eleverna har att säga, men inte alltid göra som de säger.

NT:s debattsidor har det kommit igång en debatt om invandrarflickors rätt att närvara på idrott och sex- och samlevnadsundervisning. Jag fick nyss ett samtal från en kvinna i Linköping som bjöd in mig till en föreläsning med Sara Mohammed. Hon ska berätta om hederskultur och förtryck i dess namn. Blir väldigt intressant.

Noterar på WidarDirekt en uppdatering om hans lilla hund Sumo. Sedan Widar övergått från blogg till WidarDirekt har uppdateringar om den oerhört söta lilla Sumo försvunnit. Jag kände mig tvungen att påpeka det för Widar och nu fick vi bildbevis på att Sumo lever och frodas.

Inga kommentarer: