2008-04-08

Fotbojor och OS-bojkott

Fångarna klagar över att de måste ha fotboja på sig i fängelset. Det kanske de skulle ha tänkt på innan de begick de brott de gjorde. Självklart rycker vänsterpartiet ut och försvarar buset. Ett extrastraff säger de. Ursäkta mig, men kan de inte lägga tiden på något viktigt.

När OS-facklan fördes genom London utbröt stora protester igen. Utmärkt! Som jag skrivit tidigare så kan OS bli riktigt jobbigt för Kina om vi ser till att protestera så mycket vi bara orkar. Jag hörde på TV i morse att bilderna visas i Kina. Ännu bättre.

Fredrik Bergqvist, eller BQ som han kallas, föreslås bli nytt o-råd för moderaterna. Vi jobbar ihop i gymnasienämnden och det funkar utmärkt. Kommer det säkert göra i Rådhuset också.

Ikväll ska jag på en kul grej som LO arrangerar på Arbetets museum. Jag och fyra gymnasieelever ska diskutera vad elever ska få bestämma i skolan. Det lär bli en del snack om nya gymnasiereformen också.

Imorgon blir det fotboll för min del. IFK måste vinna nu, eller i alla fall ta en poäng av gästande Trelleborg. Kallt ute idag, hoppas det blir lite varmare.

Inga kommentarer: