2008-04-13

Seriös debatt

Lars Stjernkvist svarar mig vilket är bra, men svaret är nästan lustigt med tanke på hur han inleder. Han menar att jag inte för en seriös debatt, och inleder sitt inlägg med att jag borde få kvarsittning. Nåja, det är ju lite kul i alla fall.

Han påstår också att jag citerar honom fel. Det är en mycket märklig anklagelse eftersom jag tryckte på Ctrl C och kopierade in hans text i min. Jag skrev också ... på slutet så man ska se att meningen fortsätter. Vilket man med enkelhet också kan läsa genom att klicka på länken till hans inlägg. Så exakt, Lars, vad var det som var fel i det citatet?

Det här med seriös debatt var det. Jag tycker inte det är seriöst att påstå att folkpartiet "bara ser problemen med invandring". Det är ett oärligt eller ett okunnigt påstående, välja själva vilket. Vi ser inte problem med invandring. Vi ser att det har uppstått problem i det svenska samhället som vill vill råda bot på. Lars Stjernkvist får gärna tycka förslagen är dåliga och helst föreslå andra. Men att syssla med smutskastning enbart i syfte att försöka ta en billig poäng, det är mycket otrevligt.

Så till sist en sakfråga. Stjernkvist tycker att folkpartiets förslag om att ändra skollagen så alla barn ska närvara på undervisnningen har undertonen att '"dom andra" ska anpassa sig till "våra" regler." Det är bla här socialdemokratisk integrationspolitik har gått så snett. Istället för att förespråka att människor som kommer hit, och människor som bor här ska anpassa sig till varandra så lägger de nästan hela det ansvaret på de som redan bor här.

Och tycker inte du Stjernkvist att det finns tillfällen då de som flyttar hit ska anpassa sig till de som redan bor här?

Till sist, Lars. Vill du ha en seriös debatt, lägg då av med smutskastning.

Inga kommentarer: