2008-05-07

Arenander och globalisering

Min förmiddag har bestått av ett möte som jag hade glömt bort, om gymnasiereformen, sen ytterligare lite förberedelser för Sabunis besök i morgon. Jag har skrivit ut Phillippe Legrains rapport (pdf) till Globaliseringsrådet om friare invandring och om det är något hot mot välfärdsstaten. Vilket det inte är.

Appropå det så ska jag i eftermiddag delta på en konferens med just Globaliseringsrådet. Hur står sig Fjärde storstadsregionen i konkurrensen, typ.

Men först ska jag snart iväg på en lunch med Inger Arenander. Ekots inrikespolitiska kommentator. Vi ska prata om vad svenska partier kan lära sig av amerikanska valrörelser. Jag kommer huvudsakligen ta upp deras förmåga att få så många människor engagerade. Det finns en del vi kan lära.

Läget för Hillary Clinton blev ännu allvarligare ikväll. Nu börjar flera kommentatorer tala ur skägget och säga det som varit rätt klart länge. Hon är chanslös. Men hon kämpar nog på ett tag till. West Virginia röstar om en vecka, där leder hon stort.

Inga kommentarer: