2008-05-05

Stjerna ute och cyklar... igen

Det börjar bli ganska tröttsamt att behöva korrigera osanningar och märkliga vinklar från Lars Stjernkvist. Idag i sin blogg skriver han om det ekonomiska läget i kommunen. Läs gärna hela. Hur som helst, han avslutar med:

"Alliansregeringen vill frysa satsbidragen till kommunerna. Det betyder drygt 30 miljoner kronor för vår kommun.

Om detta skriver och säger Sundin och Rundgren inte en rad."

Detta skriver han 11:31 idag. Klockan 8.24 samma dag, alltså drygt tre timmar innan hade jag skrivit följande i bloggen:

"Hon skriver om statsbidragen och menar att de fryses 2009 och 2010. Det stämmer ..."

I Stjernas blogginlägg skriver han också att jag i NT undrar "om det inte är möjligt att stoppa några cykelbanebyggen".

Låt oss återigen läsa vad jag faktiskt har sagt:

"Man får tänka på många bäckar små och ta det lugnare med utbyggnad av cykelvägar och annat."

Jag undrar ingenting. Jag tar cykelbanor som ett exempel på något av dessa många bäckar små. Självklart sa jag också mer i intervjun som inte kom med i tidningen, men det kan ju inte Lasse veta.

Det kan tyckas onödigt att lägga tid på detaljer. Jag kräver som jag skrivit tidigare inte perfektion av någon. Men hos Lars Stjernkvist är det ständigt återkommande fenomen att det man säger eller skriver vinklas eller att han ibland till och med hittar på saker. Så tycker inte jag man skriva driva politik och kan man bara argumentera genom att hitta på - ja, då kanske man ska vara tyst.

Vi får väl se om det kommer ett inlägg nu om att jag försöker tysta honom. Det bjuder jag på i så fall.

Inga kommentarer: