2008-06-04

FRA och Obama

Nej, FRA har inget med Barack Obama att göra. Inte heller tvärtom tror jag. Men min morgon har bestått av båda.

I en intervju i Ekot medverkar jag tillsammans med Maria Wallhager som är ordförande i folkpartiets länsförbund i Stockholm. De har också bestämt sig för att de tycker att folkpartiet i riksdagen ska säga nej till "FRA-lagen". Det har vi gjort i Östergötland också som jag skrivit här tidigare. Enligt Ekot har Skåne samma åsikt.

Jag håller dock inte med om det som Ekot påstår att folkpartister i landet tycker att FRA diskuterats för lite. Jag tycker vi har haft en bra diskussion, men har olika åsikter.

Jag vaknade tidigt för att kolla på Barack Obamas segertal. Det är kul att se hans tal för de är alltid bra. Tyckte dock att han hållit bättre tal tidigare, men kvaliteten är ändå väldigt hög.
Hillary Clinton har inte gett sig än. Hon erkände inte ens att Obama nått en majoritet av delegater. Hade hon gjort det hade hon kunnat sätta rejäl press på Obama att välja henne som vicepresidentkandidat. Nu blir det bara att hon förstör festen och enandeprocessen.

Inga kommentarer: