2008-07-16

Första dagen i kampanjen

När jag tog mig hem vid 21-tiden ikväll var det fortfarnade 43 grader varmt ute. Ni kan förstå att det blir rätt svettigt på dagarna om man är dum nog att vara ute i solen. Som tur är finns det gott om air condition inomhus.

Jag har gjort min första dag i McCains kampanj idag. Arbetet bestod av att ringa runt till möjliga McCain-väljare och ta reda på om de är det. Informationen om varje väljare sparas i en databas och sedan kontaktas väljaren på valdagen för att få dem att gå och rösta.

Samma sak står på schemat för morgondagen men då ska vi ringa potentiella frivilliga i kampanjen och försöka få dem att göra en insats.

IFK:s återtåg till Superettan ser ut att tuffa på. Det är riktigt tragiskt att se. Jag har SMS-uppdateringar och efter bara 8 minuter i senaste matchen plingade det i telefonen. Mats Jingblad är tillbaka som tränare nu igen. Det känns som en bra lösning. Vi ska inte ge upp hoppet. Det är faktiskt väldigt få poäng upp över strecket, bara fem poäng behövs i dagsläget. Men visst, för att få några poäng som helst är det ju bra att vinna nån match ibland.

Inga kommentarer: