2008-07-15

Smått bisarrt

Full av intryck från den senaste veckan sitter jag i hotellrummet på det smått bisarra hotellet i Las Vegas. Det är ett enormt komplex med över 7000 hotellrum, 150 butiker, ett 30-40-tal restuaranger och fik och Venedig med kanaler, gondoler, klarblå himmel och uteserveringar - inomhus!

Las Vegas är precis så konstigt och häftigt som man hört sägas att det är. Dessutom rejält varmt, runt 40 grader.

Jag är här för att jobba i John McCains presidentkampanj under några veckor. Nevada är en så kallad battleground state där det troligen kommer bli väldigt jämnt mellan McCain och Obama i november. Jag hoppas kunna lära mig hur jänkarna bedriver kampanj på gräsrotsnivå, något de är väldigt bra på.

Veckan innan befann jag mig på Gotland för mitt första Almedalen. Det var också en smått bisarr upplevelse. Att det fanns så många PR-konsulter i det här landet hade jag ingen aning om. Fantastisk vecka med tonvis av intressanta seminarier, roliga människor och rejält med fester på kvällarna (och en hel del gratis dricka).

Blev intervjuad av Folkbladet tidigt i morse (vilket var på eftermiddagen i Sverige) om folkpartisterna på DN Debatt som uppmanar regeringen att lyssna på kritikerna till FRA-lagen. Bra anslag i artikeln. Det går inte att vifta bort alla kritiker med att de inte fattat något. Och ännu mindre nu när en tidigare statsminister och en tidigare vice statsminister som sett FRA från regeringsperspektiv tillhör kritikerna.

I morgon ska jag ut till Henderson som ligger i en förort för att knacka dörr. Måste skaffa mig en hatt så inte flinten brinner upp.

Inga kommentarer: