2008-08-18

Bottenhelg

Jag har ägnat helgen åt att vara sjuk. Är det fortfarande så det får bli arbete hemifrån. Fördelen med mitt jobb är att jag kan jobba hemifrån när jag är sjuk. Nackdelen med mitt jobb är att jag kan jobba hemifrån när jag är sjuk. Vi har KF-grupp ikväll där vi förbereder nästa veckas KF. Jag kan inte medverka men måste förbereda Karin som är vice gruppledare.

IFK Norrköping gjorde ju inget för att pigga upp mig. Jag trodde inte på vinst, men iallafall en poäng på bortaplan. När är det väl IFK Göteborg på hemmaplan härnäst, inte den lättaste motståndaren.

Lars Stjernkvist skriver i bloggen något som jag uppfattar som märkligt när han argumenterar mot NATO-medlemskap:

"Och inte minst Irak-kriget visar vad ett NATO-medlemskap kan få för följder."

Vad för några följder menar han? Långt ifrån alla NATO-länder medverkade i invasionen av Irak. Turkiet som är medlem i NATO vägrade till och med att upplåta baser åt USA inför invasionen. Men kanske menar han något annat.

Inga kommentarer: