2008-10-22

Du har min röst Stjernkvist!

Jag är väldigt lättköpt. Ett kommunalråd (som på kyrkomöte av alla ställen!) dricker Newcastleöl, då smälter jag! Dricker du en till Lasse så lovar jag nästan att rösta för din budget på måndag.

Jag tror jag ska ta en själv, kanske kan det få mig att glömma bort att IFK ikväll spelade bort sig ur Allsvenskan. Det har varit många måstematcher, men det här var den sista. Nu är det kört och det känns så fruktansvärt tragiskt. Jag tittade i helgen på bilderna från när vi firade segern i Superettan förra året. Så stora förhoppningarna var då.

Något som inte är tragiskt är att vi ikväll i folkpartiet nominerade José Kimenga som Östergötlands kandidat till Europaparlamentet. José kommer dessutom in som ersättare i fullmäktige nu. Extra kul var att de andra två kandidaterna också var från Norrköping. Vi har en mycket bra folkpartiförening. Jag satt som mötesordförande så jag slapp faktiskt välja mellan de tre.

Nej, mot kylen och den kalla ölen. Skål Lasse!

Inga kommentarer: