2008-10-10

Jag har missat inbjudan tydligen...

Socialdemokraterna jobbar hårt på att försöka ta poäng på finanskrisen. De bjuder in sig själva till samtal, dock utan att ha presenterat en enda idé om vad de vill göra. Lokalt tycker Lars Stjernkvist också att Sahlin också borde få komma till Rosenbad och träffa Reinfeldt.

Jag måste ha missat något.

Jag tillhör oppositionen i Norrköping men har inte fått någon inbjudan till krissamtal. Norrköping påverkas självklart också av den globala krisen. Det påverkar vår budget och vår verksamhet. Men trots det har Lars Stjernkvist inte bjudit in till samtal. Eller har min inbjudan kommit bort?

Om vänsterkoalitionen vill bjuda in alliansen på samtal om det ekonomiska läget i kommunen så välkomnar jag självklart det, men det är inget krav jag ställer. Vill koalitionen ha Alliansens stöd i några av de ekonomiska besluten är jag självklart beredd att diskutera det. Men jag skulle aldrig stå utanför kommunalrådskorridoren och begära att få bli inbjuden till samtal - bara för att.

Inga kommentarer: