2008-10-05

Snurrigt Arrelid!

Stefan Arrelid (mp) är ute och snurrar rejält i hans senaste blogginlägg:

"Att som Alliansen göra politik och gå ut och lova att de satsar i sin budget på ett luftstaket är alltid lätt att göra i opposition och på det sättet få medial uppmärksamhet.

Vi har istället valt att träffa Vargarnas styrelse, för att diskutera deras behov av investeringar och vilka finansierings alternativ som behövs för att höja säkerheten för förarna och andra behov som kan behövas utifrån elitserieplatsen. Jag hoppas att det kommer ge konkreta resultat och inte bara löftespolitik, som Alliansen ägnar sig åt."

Vi i Alliansen meddelade för ett par veckor sedan att vi i vårat budgetförslag hade lagt in en halv miljon för ett så kallat luftstaket som ska skydda förarna.

Menar Stefan Arrelid att vi inte ska gå ut och säga att vad som står i vår budget? "Löftespolitik" kallar han det. Jaha, vad är det för fel med att ställa ut löften? Han vill istället göra något konkret. Ja men gör det då! Vi sitter som bekant i opposition och har svårt att bestämma att en halv miljon ska gå till Vargarna. Förhoppningvis kan vi vinna väljarnas förtroende i nästa val och under tiden påverka majoriteten att fatta bra beslut. Om det nu blir något konkret till Vargarna är jag nöjd. Men Stefan Arrelids inlägg känns väldigt märkligt.

Det vore trevligt om Stefan för en gångs skull kunde bemöta ett av mina inlägg. Han skriver och angriper mig titt som tätt men när jag svarar så besvarar han aldrig mina inlägg.

Det får mig att minnas att Lars Stjernkvist inte heller har svarat på frågan om han tycker att skolor som inte sköter sig ska kunna bötfällas eller inte. Han skrev ett inlägg som sa i mot sig själv och jag undrade vad han egentligen tyckte. Vi får se om det blir något svar.

Inga kommentarer: