2008-10-27

Vakna upp med Sundin

Jag förstår att det är många som drömmer om det. Vakna upp till min ljuva stämma och vackra anlete. Imorgon kan drömmen bli sann. Ni kan se mig kl 06.43 på SVT1 diskuterandes John McCain med Birgitta Ohlsson. Jag ska hoppa på ett tåg till Stockholm nu. Taxin går från hotellet kl 05.50. Puh. Sen är det direkt hem till Norrköping.

Budgetfullmäktige är avslutat. En rätt tam tillställning. Det var inte mycket schvung i vänsterkoalitionen. De pratade mest om att deras budget var som våran. Det stämmer mycket illa. Det skiljer sisådär 600 miljoner kronor i investeringar. Det är dessa miljoner som gör att vänsterkoalitionen tömmer kassakistan och sätter Norrköping i skuldfällan.

Tyvärr fick vi också reda på vad som gäller angående budgeteringen för Idrottsparken. Via SMS fick jag reda på att IFK förlorade borta mot Sundsvall. Äventyret i Allsvenskan är över - för den här gången. Det känns tragiskt faktiskt. Men allting är relativt. Fem familjer har förlorat sina hem i en brand. Då är fotboll inte allt. Men nu måste det göras rent hus i IFK. Det säger jag inte som kommunpolitiker, utan fotbollsfan.

God natt!

Inga kommentarer: