2008-11-23

Välkommen i klubben Stjernkvist

Läser i Lasse Stjernkvists blogg att hans frisör har upptäckt tecken på håruttunning. Som medlem i de tunnhårigas klubb välkomnar jag alla nya medlemmar. Vi har en stark gemenskap, hemliga möten där vi diskuterar nya sätt att polera flinten, och interntidningar. (Debatten är lite tröttsam dock, mest hårklyveri.) Fredrik Reinfeldt är ordförande. Thomas Östros vice. Så även om jag förstår din skräck Lasse så finns det ett liv även efter lockarna.

Jag skriver för fullt på min rapport och lyssnar på Leonard Cohen. Har kommit igång riktigt bra och tycker jag får till det rätt fyndigt.

Tydligen snöstorm i närheten. Ååå vad jag hatar vinter, snö och kyla. Det är rätt igenom värdelöst. Finns inget bra med det. När jag på ett seminarium om växthuseffekten hörde föreläsaren varna för att det kunde bli samma klimat här som i Paris - då sprang jag nästan ut och köpte en stor stadsjeep.

Inga kommentarer: