2008-12-26

Julefrid

Halvligger i soffan hemma hos min mor. Bengt läser en av Tage Erlanders dagböcker, i andra rummet tittar mor och mormor på Söderkåkar. Själv har jag skrivit ett par sidor på min USA-bok och funderar nu på om jag ska läsa lite om Cicero eller ta en tupplur. Släkten från Örebro har varit här idag. Vi hann behandla många samtalsämnen, allt från kamphundar till biografbesök i USA och såklart de respektive fotbollslagen.

Julefriden har verkligen infunnit sig. Det är oändligt skönt. Min bok handlar om vad jag upplevt på mina resor till USA under året. Skriver mest för min egen skull, får se om någon vill läsa den sen. Resan till New Hampshire för ett år sen var underbar. Nog den bästa jag gjort någonsin. Kul att minnas tillbaka och sätta det på pränt. Jag har ju mina blogginlägg från amerikanskpolitik.se som hjälp för minnet. Man glömmer ju annars snabbt detaljerna.

Klockan 20 är det på På spåret. Bra att vara utvilad tills dess. Tar nog en tupplur.

Inga kommentarer: