2008-12-22

Vilket resonemang menar du Widar?

Jag får ett litet brev publicerat på Folkbladets ledarsida idag och Widar Andersson svarar direkt. Just detta är en av de saker som är så bra med Folkbladets ledarsida. Denna snabba kommunikationen mellan läsare och ledarskribent.

Hur som helst.

Jag förstår dock inte riktigt Widars svar (ej online tyvärr). Det är som att han kommenterar något helt annat än det jag skrev om. I mitt brev förklarar jag varför folkpartiet gör en annan bedömning och inte är med på övriga Alliansens förslag om att tidigarelägga investeringar. Widar skriver att mitt resonemang inte håller och det visst är hårda ord mot övriga Alliansen och att vi har olika uppfattningar på ett viktigt politikområde. Ja, men var påstår jag att detta inte är viktigt? Just eftersom det är så viktigt kan vi inte heller gå med på det.

Det jag vill åt är en diskussion om själva sakfrågan. Hur mycket pengar som ska "brännas iväg", för att citera kollega Bergqvist i en intervju hos Widar. Men det tycks jag inte uppnå den här gången. Vi låter väl julefrid råda över frågan ett tag då. Nya friska tag nästa år.

Inga kommentarer: