2009-01-12

Läs innan du kommenterar Widar...

Widar Andersson för just nu en trist debatt på Folkbladet.se, så här skriver han:

"Enligt Folkbladet hissade någon en Hizbollahflagga på scenen där Lars Stjernkvist tidigare hade hållit ett tal på demonstrationsmötet i Hörsalsparken i Lördags. Stjernkvists ansvar för detta torde vara obefintligt. Folkpartisterna Svansbo och Sundin tycks dock anse att Stjernkvist har visat sympati för Hizbollah genom att tala fred och citera Amos Oz från en scen där det senare förekom en flagga från Hizbollah. Långsökt, minst sagt."

För det första var det inte en flagga, och den hissades inte. Det var flera flaggor som viftades med under hela tillställningen, bland annat när Lars pratade. De syntes mycket väl. Kolla bilder hos Svansbo och Gudmundson.
För det andra har jag eller Erik aldrig påstått att Stjernkvist visar sympati med Hizbollah. Om man läser vad jag skrev i lördags så skriver jag tydligt att jag att Lars naturligtvis inte delar deras åsikter. Just därför borde han tydligt ta avstånd från sådana organisationer och inte dela scenen med dom. Det kan man kräva av demokrater.

Att vi tycker man sympatiserar med Hizbollah för att man talar om fred och citerar Amoz Oz är ju rent löjeväckande, ärligt talat. Var får du det ifrån Widar?

Om jag anordnade en manifestation för fred i Mellanöstern och det dök upp en organisation som är pro-Israel och tycker man ska kärnvapenbomba Gaza (ja, det finns sådan dårar), då skulle jag tydligt säga att dessa personer har inget här att göra och inte på något sätt representerar mina eller manifestationens åsikter.

Varför är det så himla svårt för en del sossar att göra samma sak med extremister som Hizbollah och Hamas? Återigen - jag vet att dessa sossar inte delar dessa organisationers åsikter, men genom att dela scen med dom släpper man in dom i finrummet. Sånt är farligt.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Känner du att du har mycket gemensamt med denne Erik Svansbo som kan kläcka ur sig saker som denna på sin blogg?

http://henriksundstrom.se/blog/div/blogg.svansbo.se.html

Mathias Sundin sa...

Det var ogenomtänkt av Erik, därför har han tagit tillbaks och tagit bort.

Anonym sa...

Han gick på känsla helt enkelt? pinsamt är bara förnamnet...

Mathias Sundin sa...

Nej, han tänkte igenom det utan skrev i ilska. Om du aldrig gjort något sådant är du välkommen att kasta första stenen.

Mathias Sundin sa...

Tänkte INTE igenom, ska det stå.

Anonym sa...

"något sådant"? Du uppmanar alltså de som inte publicerat önskningar om att utvisa politiskt misshagliga personer till att kasta sten på Erik Svansbo?!

Mathias Sundin sa...

Som aldrig gjort något ogenomtänkt... Jag tror nog du förstod det.

Mathias Sundin sa...

Du får gärna stå för dina åsikter och kommentarer genom att skriva ditt namn.

Anonym sa...

Att göra något ogenomtänkt är mänskligt. Men att i ren ilska slänga ur sig saker som att "judar borde gasas" eller att "packet ska ut" säger tyvärr mer än att personen i fråga är mänsklig...

Och det torde gälla även i detta fall anser jag.