2009-04-21

Bara Kuba och Nordkorea kvar

Tre länder i världen har apoteksmonopol: Kuba, Nordkorea och Sverige.

Trots vilda protester från Socialdemokraterna lämnar nu Sverige den klubben snart. Tobias Krantz (FP) skriver att förslaget nu lämnar socialutskottet och går till riksdagen för att klubbas och Sverige blir ytterligare lite friare. 

Apropå diktaturer. FN:s konferens mot rasism blev precis det spektakel som många varnat för. Vänsterpartiet rycker dock såklart ut till diktaturernas försvar och delar Irans åsikter om Israel. Samma vänsterpartister som snart kan sitta i regeringen om det vill sig illa. 

Hur som helst. Kolla på det här klippet hos Johan Ingerö. Detta är FN i ett nötskal. Jag inser naturligtvis att det finns bra delar med FN, men grundproblemet är att demokratier och diktaturer är precis lika mycket värda. Därför vill jag ha ett Demokratiernas förbund

3 kommentarer:

Valpen sa...

Vad bra att Sverige ska bli friare genom att avskaffa apoteksmonopol, inte dags för systembolaget också?

men att du ens kan skriva att sverige blir lite firare om apotekets monopol skulle avskaffas, hört talas om FRA?
Ja och nu med Ipred så kommer väl jänkarna dyka upp mer och mer i svennsons liv. Men det är ju bra att vi ska avskaffa något så dumt som apoteket som har utbildad personal, så att jag för enkelhetens skull kan köpa mina läkemedel på Gregers När-livs.

Men i dina ögon är jag väl bara en förvirrad mördarhunds ägare som kanske borde hålla mig till att träna min hund till att attackera allt som rör sig.

Anonym sa...

Kan vi på detta öka läkemedelsanvändadet och på så sätt stimulera efterfrågan på inhemska läkemedelsprodukter är det ett lovvärt initiativ i dessa kristider.

Nicklas Eriksson sa...

Grundproblemet för er folkpartister verkar mer vara att människor anses vara lika mycket värda.