2009-04-26

Marit mot Marita

Bronx är återlämnad. Sitter nu lite småslö i fotöljen, blev ju en del promenader i helgen. Var hemma hos brorsan en sväng och spelade TV-spel. Jag har spelat dataspel hela mitt liv (så länge det har funnits datorer i alla fall, gud vad gammal jag är!), men TV-spel har väl inte varit min grej. Har dock hänt en del på området märker jag. Framförallt är det skönt som avkoppling. Ju aktivare liv jag lever, desto skönare är det att göra något helt meningslöst som avkoppling. Det rensar hjärnan.

Ikväll 21.15 får ni kolla på Agenda i SVT2. Marit Paulsen, Folkpartiets toppnamn, drabbar samman med Marita Ulvskog, Socialdemokraternas dito. Sossarna tycker inte att man ska få söka vård i andra länder än Sverige. För mig en fullständigt obegriplig inställning. 

Nu ska jag nog fundera lite på vad jag ska säga imorgon i fullmäktigedebatten om bokslutet.

Inga kommentarer: