2009-04-07

Påskfrulle

Igår eftermiddag utnyttjade jag den underbara frihet jag har i mitt jobb. Jag tog med mig ett gäng handlingar ut på en parkbänk och satt där i solen och läste. Funderar på att göra samma sak idag om temperaturen når acceptabla nivåer. 

I morse hade vi påskfrukost här i korridoren. Vi fick nya grannar för ett par månader sedan då internbanken flyttade ut och hållbar utveckling flyttade in. För att lära känna varandra lite bättre åt vi frukost ihop. Ägg, sill, lax, must och så vidare. Jag, som inte är van att äta frukost, sitter nu här och jäser. Skulle behöva en påsktupplur, men det är väl att ta friheten lite för långt.

2 kommentarer:

Rebecca sa...

Skönt när man kan jobba utomhus lite grann. Det är svårt att labba utomhus, men jag kanske skulle ta ett par artiklar och sätta mig ute och läsa

Mathias Sundin sa...

Det tycker jag är en utmärkt idé! Några provrör kan du väl ta med dig för syns skull.