2009-05-15

Kalmar, Godegård, Klockaretorpet

Jag ska alldeles strax bege mig till Kalmar för en träff med Folkpartister som befinner sig i samma situation i sina kommuner, i opposition alltså. Förra träffen i Gävle var riktigt lyckad. Gävleupproret kallar vi det. 

På vägen hem hoppas jag hinna stanna till i Godegård där Folkpartisten Johan Nopp driven en kampanj för att stoppa tåget. Inte helt, utan just för att det ska stanna till även där.  

Sen på söndag är det aktiviteter ute i Klockaretorpet som jag blivit inbjuden till. Folk är irriterade över vad jag sa om Klockis i TV och tidningar för ett tag sedan. Dessutom har det spritts en falsk bild från personer som är aktiva i området, vilket är trist. Blir bra att få snacka med folk direkt. Vad det handlar om är att Folkpartiet på riksnivå vill satsa på en del ombyggnader i utanförskapsområden. Jag tycker inte minst centrum i Klockaretorpet kan behöva rustas upp. 

Btw, trevlig opinionsundersökning inför EU-valet idag. FP på över 10 procent. Marit-effekt säger en del, det stämmer säkert. Men mycket beror nog också på att vi är så tydliga med vår positiva inställning till EU-samarbetet.
Vi säger inte nej till Europa, inte nja till Europa, vi säger ja till Europa.

1 kommentar:

Magnus Ekholm sa...

Tågstopp i Godegård? Hmm...intressant tanke. Då kanske vi kan få tåget att stanna i Fågelsta med, och sedan rälsbuss på smalspåret till Vadstena.