2009-06-18

Tel Aviv

På plats i Tel Aviv sedan sent igår kväll. Jag letade och letade för att hitta den flygresa som skulle ta kortast tid och samtidigt var på rätt datum. Det går direktflyg men dessa gick på fel dagar. Så hittade jag en med mellanlandning i Kiev, Ukraina, som verkade bäst. Självklart blev flyget sex timmar försenat i Kiev... men nu är jag här i den 30-gradiga värmen!

Har slappat en stund nere vid poolen och ska väl såsmåningom bege mig ut en sväng på stan.

Himla kul med Tobias Krantz som ny högskole- och forskningsminister, grattis Tobbe! Den mest välutbildade högskoleministern sedan 60-talet, sa Jan Björklund. Nu har FP två ministrar med doktorsgrad, den andra är Cecilia Malmström, också i statsvetenskap tror jag. Krantz skrev om regionfrågan.
Johnny Munkhammar bjuder på lite kuriosa i form av att Tobbes fru, Anna Grönlund Krantz, är Göran Perssons chef på JKL.

Några lästips:

* Sebastian Hallén pekar på hur Mona Sahlins löften om mer pengar till kommunsektorn är falska.

* Johan Ingerö beskriver tiden som leijonunge.

* Alliansen hade vunnit, även om det hade varit riksdagen vi röstat till den sjunde juni.

2 kommentarer:

Samuel Danofsky sa...

Ha det så kul i Tel Aviv. en av mina favoritrestauranger är Manta Ray som ligger på stranden mellan Tel Aviv och Jaffa. Trevlig frukost äter du på Café Shoshanna längst ner på Shabazi street i området Neve Zedek.

Mathias Sundin sa...

Suveränt Samuel, ska kolla in dom!