2009-07-31

Endorsements

Eftersom det här är en amerikansk kampanj i Sverige väljer jag att tolka alla vänliga ord som endorsements. Närå, men det känns väldigt roligt att få läsa om stöd från folk runt om i landet.

Mäkta stolt blir jag när ett av Sveriges tyngsta namn inom FRA-frågan, Mark Klamberg, uttrycker sig gillande. Han är själv nominerad till riksdagen, men tycker att det räcker med en riksdagsledamot i familjen, Birgitta Ohlsson. Istället kandiderar Mark till kommunfullmäktige och ni som får rösta där gör bra i att sätta ett kryss vid hans namn (och Birgittas). Så här skriver Mark:

Min kandidat i riksdagsvalet - Birgitta!
Mathias Sundin från Norrköping ställer upp till riksdagen med en bra plattform. Nu röstar jag på Stockholm stadlistan, föga överraskande är jag mycket nöjd med min nuvarande riksdagsledamot, Birgitta Ohlsson.

Markus "LAKE" Berglund ger mig också sitt stöd:

"Lycka till Mathias! Sverige behöver fler självständiga riksdagsledamöter."

Likaså Mattias Lönnqvist, FP-ordförande i Sundbyberg:

"Min första rekommendation blir för de som bor i Östergötland och som vill rösta på en liberal kraft i riksdagsvalet; Mathias Sundin. Förutom att han är en trevlig prick med ett förtroendegivande förnamn så råkar han dessutom vara medlem i Liberati och har vettiga åsikter."

3 kommentarer:

Markus "LAKE" Berglund sa...

Hej Mattias! Jag är ju då öppen GuldCenterPirat (Centerpartist som är guldpirat och röstade på PP i EU-valet), så sannolikheten att du ska få min röst väldigt låg. Dessutom bor du inte så att jag skulle kunna rösta på dig, ens om jag ville.

Men visst har du mitt stöd ändå! Du kan till och med kalla det en endorsement, om du vill.

:-)

Ps. Dock har du inte fått till stavningen på mitt förnamn helt rätt...

Mattias Lönnqvist sa...

Du får gärna se det som en endorsement, och jag hoppas verkligen att du lyckas med din kampanj.

Eftersom jag fortfarande har en del kompisar i Östergötland så kommer jag att uppmana dem att rösta på dig.

Mathias Sundin sa...

Tack till er båda! Ta väl hand om min kampanjmanager Mattias! =)