2009-07-16

Knackar dörrar, taking names

Gick inte lika bra idag i Smedby som det gjorde igår i Berga. Hann inte med lika mycket och det blev färre riktigt bra samtal. En del bidde det dock, bland annat en kvinna som hade blivit änka som berättade om hur mycket snålare hon hade fått det nu. En man pimpade sitt hus för försäljning (genom att måla det gulare än husen bredvid), han hade en handikappad dotter och de skulle flytta från till en enplansvilla. En liten tjej frågade med uppspärrade ögon "sitter du i riksdagen!?" och vände besviket på klacken och gick in i huset när jag svarade nej. En kvinna gillade mitt stöd till Israel. Sånt värmer! Plus en hel del synpunker från folk som är förbannade över att sossarna byggt om Idrottsparken, istället för att spara pengarna. De kunde ha behövts i skolan, berättade en lärare. Jo tack, jag vet tyvärr.

Sammanfattningsvis, en helt okej kampanjdag. 211 dörrar blev det, vilket gör totalen till 574. (Erik Lakomaa skrev på Facebook att om jag knackar 211 dörrar per dag under de kvarvarande 431 dagarna blir det 90 941. Jag kan ta det lugnt, med andra ord!)

Inga kommentarer: