2009-07-12

Riksdagskampanjen igång!

Jag hann tyvärr inte skriva i fredags efter kampanjen, men nu när den igång! På eftermiddagen åkte jag till Söderköping och knackade på i 46 intet ont anande hushåll. Nu är det bara 9954 kvar. Fram till 19 september 2010 har jag på mig. Dessutom la jag ut ett hundratal flygblad i brevlådor hos folk som inte var hemma. Känns så bra att vara igång!

Anledningen att jag inte hann uppdatera i fredags var att min kompis Jonte kom ner från Stockholm. Vi åkte på Andreas Nilssons och hans, numera, frus bröllop nere i Småland. Andreas leder bland annat Folkpartiet Norrköpings strategigrupp och sitter i länsförbundets styrelse.

Vigseln ägde rum i ett litet kapell och festen på Solvikens pensionat. 45 minuter innan vigseln vräkte regnet ner, men slutade precis innan och resten av kvällen var perfekt vädermässigt och på alla andra sätt. Väldigt bra tal under middagen, god mat, trevligt bordssällskap och vi dansade så jag har rejäl träningsvärk idag.

Jonte, som är tv-producent, hade klippt ihop filmen från svensexan på ett suveränt sätt och den gjorde succé på festen. Det var flera som noterade i filmen att det var jag som hela tiden skrämde och jäklades med offret. Det är ju smart när man inte är gift själv än. Det kommer surt efteråt.

Inga kommentarer: