2009-07-19

You fight like a dairy farmer!

Jag har hushållsnära tjänster hemma, aka städning, varannan vecka. Trots det fick jag städa en stund idag. Städfirman håller rent och snyggt, men kan inte sortera mina grejor. Gamla tidningar, kartonger och Gud vet vad åkte i sopen idag.

Min plan var att knacka dörr idag söndag, men eftersom det regnade blev det inställt. Skulle ha knackat i lördags när det var soligt, men då latade jag mig istället.

Filmen från Valdemarsvik hittar ni förresten här.

Har spelat Secret of Monkey Island - Special Edition under helgen. Det är en exakt kopia, med upphottad grafik, av det allra första Monkey Island-spelet. För mig är det så mycket nostalgi det går att få. Just detta spel är nog det jag har tydligast minnen från, trots att det kom ut 1990. Jag, brorsan och farsan satt vid varsin dator och tävlade vem som skulle komma vidare först. Minns inte vem som vann, men vilka kvällar det var.

Jag hoppas att comebacken för Monkey Island innebär att äventyrsspel-genren vaknar till liv igen. Svårt att tro att det inte ska finnas någon ekonomi i bra äventyrspel, nu när dataspelsbranschen växt så enormt.

"How appropriate. You fight like a cow!"

1 kommentar:

Johan Ingerö sa...

Det är något visst med quest-spel. Av någon anledning är det dem man minns idag. Monkey Island, Larry, Space Quest, Police Quest...aaah, vilka minnen.

Denna genre är för övrigt svårt misshandlad idag. det är väl typ bara Syberia som kommit på senare år.