2009-10-19

Krock och patientomdömen

I fredags före lunch gick bilen igenom besiktningen utan anmärkning. Efter lunch blev jag påkörd vid ett rödljus. Jag stannade för ett rödljus och hade några bilar framför mig. Plötsligt smäller det till och någon brakar in i mig bakifrån, så min bil far fram och trycker till bilen framför.

Jag fick lite ont i nacken och ryggen och tänkte att det var bäst att kolla upp det. Jag ringde sjukvårdsrådgivningen som meddelade att jag tillhörde vårdcentral Väven. På landstingets hemsida har de en utmärkt grej numera, patientomdömen. Där såg jag att Väven hade sämst omdöme av alla vårdcentraler i Norrköping. De har också skrivit en förklaring till varför, vilket tydligen var läkarbrist.

Sån här öppenhet är alldeles lysande. Nu kan jag byta och kommer då såklart att byta till en vårdcentral som har bra patientomdömen. Det sätter press på Väven att fixa till sin verksamhet, eller drabbas av patientflykt.

Ikväll är det kommunfullmäktige och Folkpartiets motion om tryggare utemiljö kommer upp. Den bifalls till stora delar och i samband med trygghetsvandringen här om veckan har fokuset på frågan ökat. En del av åtgärderna för tryggare utemiljö är ju ganska enkla, som bättre belysning och klippning av buskage.

2 kommentarer:

Magnus Ekholm sa...

Hoppas nacken klarade sig, det är ett helvete att dras med och svårt att bli av med.

Mathias Sundin sa...

Jo, det känns som det gick bra. Lider du av något sånt?