2009-11-09

Ditt och datt

I lördags spikade vi Folkpartiets riksdagslista i Östergötland. Jag hamnade på andra plats vilket jag själv är grymt nöjd med. Karin Granbom Ellison har suttit i riksdagen två perioder och jag har aldrig tidigare ens stått på listan.
Ska jag komma in så finns det två sätt: Antingen går FP upp i valet och vi får två platser från Östergötland, eller så kryssar jag mig in. Eftersom jag redan inlett min jakt på att knacka 10 000 dörrar förstår ni vilket jag satsar på. Självklart innebär det också en ökad chans för ett bra FP-resultat, men jag tar helst saken så mycket som det går i egna händer. Ett bra resultat är dock verkligen inte uteslutet. Vi har en bra lista och en partiledare, Jan Björklund, som jag helt opartiskt bedömer vara den bästa i Sverige.

NT och Folkbladet skriver om andraplatsen, och Widar Andersson önskar mig lycka till och tror att jag kommer bli en bra oppositionspolitiker i riksdagen. Med tanke på dagens opinionsundersökning i Expressen kanske han inte borde vara så kaxig. Så fort sossarna och deras politik syns mycket i media tappar dom stöd hos väljarna. Men det gör inte så mycket för Widar, han är bra på att skriva om Mona Sahlin och sossarnas oppositionspolitik, och kommer säkert också bli bra på att skriva om Lars Stjernkvist som oppositionsledare i Norrköping.

Tobias Josefsson från Mjölby, nia på listan, skriver om nomineringsmötet.

Seved Monke kandiderar i Stockholm. Kolla in honom, mycket driftig herre!

Mark Klamberg och Mikael Nilsson skriver om ACTA-förhandlingarna. Enligt ett läckt dokument ska internetoperatörerna få ansvar för att granska kundernas kommunikation så det inte sysslar med något olagligt. Som om brevbäraren skulle öppna posten av samma anledning, skriver Klamberg. Bara att hålla med.

Lennart Holmlund, kommunalråd (S), har trampat i klaveret och försöker dra upp foten. Dumt. Johan Ingerö sågar.

Inga kommentarer: