2009-12-07

Vilse på Butängen

Lämnade, äntligen, in bilen på verkstad i morse. Den blev ju krockad för ett tag sen. I ett svagt ögonblick bestämde jag mig för att gå från verkstaden, på Butängen, till Rådhuset. Missbedömde avståndet något och gick dessutom fel inne på området, så det blev en ännu längre promenad än väntat. Nåja.

Förutom detta har dagen börjat med ett långt morgonmöte med Alliansen. Parken och IFK har diskuteras grundligt. Inga beslut ännu, vi har inget konkret att ta ställning till, men frågan tål en hel del diskussion.

Johan Ingerö byter jobb och blir redaktör på magasinet Neo. En briljant värvning! Han är nog den bloggare jag uppskattar mest att läsa, och då läser jag många, många bra bloggar. Dessutom håller jag med honom i många åsikter och vi delar passionen för amerikansk politik. Det blir ett lyft för Neo!

Per Wirtén har skrivit en mycket bra krönika om Jan Björklund i Arena. Han gillar inte Björklunds politik men beundrar honom som politiker:

"Men det är naturligtvis inte bara Björklunds patos och hans förmåga att politisera en fråga jag gillar. Den egentliga orsaken är mer djupliggande.

Han har förmågan att identifiera faktiska problem, sedan bilda opinion att de måste förändras efter hans politiska, och ideologiska, kompassriktning och slutligen även presentera konkreta reformer.
...
Han pekar ut en riktning och sedan lyckas han få skolan att röra sig åt just det hållet. Är det inte precis så en politiker ska fungera?"

Inga kommentarer: